MZ nie prowadzi prac nad nowym podatkiem od reklam leków
Polski Związek Producentów Leków Bez Recepty (PASMI) poprosiło Ministerstwo Zdrowia o oficjalne odniesienie się do doniesień prasy, jakoby resort prowadził obecnie prace analityczne w zakresie możliwości wprowadzenia dodatkowego podatku od reklam leków dla firm sektora farmaceutycznego.
Resort zdrowia chce, by część budżetu na marketing firmy farmaceutyczne przeznaczały na niezależne badania kliniczne prowadzone przez państwo.
Pomysł bazuje na tzw. podatku Garattiniego, daninie funkcjonującej we Włoszech, gdzie 5 proc. budżetu firm farmaceutycznych na marketing – czyli m.in. reklamy czy wydarzenia – zasila niezależne badania kliniczne prowadzone przez rządową agendę.
Ministerstwo pisemnie zaprzeczyło, aby obecnie zajmowało się tym tematem.
Jest to bardzo ważna wiadomość dla całej branży farmaceutycznej, ponieważ dementuje dotychczasowe doniesienia. Stabilność prawa jest gwarancją dla działalności gospodarczej i rozwoju przemysłu farmaceutycznego – mówi Prezes PASMI Ewa Jankowska.
Artykuł Rzeczpospolitej: https://www.rp.pl/Zdrowie/310019975-Nowy-podatek-od-reklam-lekow.html&template=restricted